دسر و سالاد

آموزش ژله بستنی انار یلدایی

یکی از دسرهای جذاب شب یلدا قطعا ژله بستنی متفاوت یلدایی خواهد بود که در اینجا آموزش تهیه آن به همراه فیلم برای شما عزیزان قرار داده شده است.

مواد اولیه مورد نیاز

  • آب جوش ۱ پیمانه استاندارد اندازه گیری
  • پودر ژله انار نصف بسته
  • پودر ژله کیوی (پودر ژله سبز) نصف بسته
  • بستنی وانیلی ۱ پیمانه استاندارد اندازه گیری

آموزش ژله بستنی انار یلدایی

ژله یکی از دسرهای معمول و آسان است که در ساده‌ترین مهمانی‌ها نیز یافت می‌شود. به طور معمول برای تهیه ژله، پودر آن را در آب جوش حل می‌کنیم و سپس با آب سرد رقیق می‌کنیم و در یخچال قرار می‌دهیم. تفاوت ژله بستنی با ژله‌ در این است که به جای آب سرد از بستنی به عنوان رقیق کننده برای کاهش دمای محلول ژله استفاده می‌کنیم. بافت ژله بستنی به نسبت لطیف تر است و طعم بستنی به خوبی در آن احساس می‌شود. در این آموزش به مناسبت شب یلدا آموزش ژله بستنی انار یلدایی دو رنگ هندوانه‌ای و جذاب را مشاهده می‌کنیم.

آموزش ژله بستنی انار یلدایی

مواد لازم برای تهیه ژله بستنی انار برای شب یلدا

  • آب جوش ۱ پیمانه استاندارد اندازه گیری
  • پودر ژله انار نصف بسته
  • پودر ژله کیوی (پودر ژله سبز) نصف بسته
  • بستنی وانیلی ۱ پیمانه استاندارد اندازه گیری

طرز تهیه ژله بستنی انار شب یلدا

  1. آب جوش و پودر ژله را مخلوط می‌کنیم:
    نصف پیمانه استاندارد آب جوش را با نصف بسته پودر ژله سبز رنگ (کیوی، طالبی و...) مخلوط می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم تا دانه‌های شکر و ژلاتین در آب جوش حل شوند.
  2. بستنی وانیلی را اضافه می‌کنیم:
    پس از حل شدن پودر ژله، به جای آب سرد از نصف پیمانه بستنی وانیلی استفاده می‌کنیم. بستنی را در محلول ژله هم می‌زنیم تا ترکیبی یکدست حاصل شود.
  3. محلول ژله سبز را در قالب می‌ریزیم:
    محلول یکدست ژله و بستنی را در ظرف مورد نظر برای سرو می‌ریزیم تا یک لایه سبز رنگ در انتهای ظرف ایجاد شود. ضخامت این لایه به سلیقه فردی بستگی دارد.
  4. ظرف ژله سبز را در یخچال قرار می‌دهیم:
    پس از اینکه یک لایه از محلول ژله سبز را در ظرف ریختیم، آن را به مدت یک ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا ژله سفت شود.

آموزش پاناکوتا انار یلدایی

  1. پودر ژله انار را با آب جوش مخلوط می‌کنیم:
    نصف پیمانه استاندارد آب جوش را با نصف بسته پودر ژله قرمز رنگ انار مخلوط می‌کنیم. خوب هم می‌زنیم تا پودر ژله کاملا در آب جوش حل شود.
  2. بستنی وانیلی را به ژله انار اضافه می‌کنیم:
    پس از حل شدن کامل پودر انار در آب جوش، به جای آب سرد از نصف پیمانه بستنی وانیلی استفاده می‌کنیم. بستنی را در محلول ژله هم می‌زنیم تا ترکیب یکدستی ایجاد شود.
  3. محلول ژله انار را روی ژله سبز می‌ریزیم:
    پس از اینکه ژله سبز رنگ یک ساعت در یخچال ماند و کاملا سفت شد، محلول ژله انار را روی آن می‌ریزیم. این مرحله را باید سریع انجام دهیم قبل از اینکه ژله انار ببندد.
  4. ژله را در یخچال می‌گذاریم تا آماده شود:
    پس از اینکه ژله انار را اضافه کردیم مجددا ظرف‌ها را نیم ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا دسرمان سفت شود.
  5. ژله انار شب یلدا را سرو می‌کنیم:
    پس از اینکه ژله بست، روی آن را با خامه قنادی، توت فرنگی و انار تزیین و سرو می‌کنیم.

نکته آخر

برای جشن شب یلدا، یک ژله بستنی دو رنگ خوشمزه درست کردیم. که ظاهری شبیه به هندوانه دارد و از دو طعم ژله که سبز و قرمز رنگ باشد استفاده می‌کنیم و به جای آب سرد، بستنی وانیلی را برای کاهش دمای آن مخلوط می‌کنیم و در یخچال قرار می‌دهیم. این ژله بستنی شیرین و خوشمزه را به سلیقه خود با خوراکی‌های محبوب شب یلدا تزیین و برای مهمانان سرو می‌کنیم. ژله بستنی جز دسرهایی است می‌توانیم با سلیقه خود در انواع مختلف آن را درست کنیم. انواع ژله و دسرهای رنگارنگ را می‌توانید در صفحه اینستاگرام آرسس کوک مشاهده کنید.

دوره شیرینی‌پزی و قنادی آرسس شف

در این دوره شما طرز تهیه ۲۰ آیتم شیرینی، دسر و کیک‌ را دریافت می‌کنید. ویدیوی آموزشی و جزوه کلاس بلافاصله پس از خرید دوره در دسترس شما قرار می‌گیرد؛

مشاهده دوره

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

درباره ما

تیم تحریریه آرسس شف

این مقاله به کوشش تیم تحریریه آرسس‌شف تولید شده است. تیم تحریریه آرسس شف تلاش می‌کند محتوای آشپزی حرفه‌ای را برای فارسی زبانان منتشر کند.

درباره ما بیشتر بدانید

0 دیدگاه

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید