شغل آشپزی

معرفی 10 آشپز معروف جهان

در این مقاله 10 آشپز معروف جهان که دارای ستاره میشلن هستند و رستوران‌های لوکسی در سراسر جهان دارند که همه برای رفتن به این رستوران‌ها مجبور به رزرو وقت هستند را معرفی می‌کنیم.

مهم‌ترین نکات

  • سرآشپز گوردون رمزی
  • سرآشپز گای فیری
  • سرآشپز بابی فلی
  • سرآشپز ولفگانگ پاک
  • سرآشپز آرت اسمیت
معرفی 10 آشپز معروف جهان

آشپزی یک مهارت است و در زمینه آشپزی شما می‌توانید با دیدن آموزش‌های متفاوت و کسب تجربه عملی به یک آشپز حرفه‌ای تبدیل شوید. تمرین‌کردن در آشپزی نقشی اساسی دارد و باعث افزایش تسلط یک شف می‌شود. قطعاً آشپزهای معروف دنیا، برای اینکه به این مرحله از تسلط در شغل آشپزی برسند زمان زیادی را تمرین‌ کرده‌اند. اگر شما دوست دارید یک آشپز حرفه‌ای باشید، چگونه آشپز حرفه ای شویم؟ را مطالعه کنید.

در این نوشته از سایت آشپزی آرسس شف قصد داریم در مورد معرفی 10 آشپز معروف جهان مطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم و در مورد معروف‌ترین آشپزهای بین‌المللی اطلاعاتی را بررسی کنیم.


سرآشپز گوردون رمزی

گوردون رمزی

شف گوردون رمزی با برنامه‌های تلویزیونی جذاب و آموزش‌های آشپزی لذت‌بخشش شناخته می‌شود. این سرآشپز تقریبا در تمام لیست‌های سرآشپزان برتر دنیا حضور دارد. در افتخارات گردون جایزه‌های بین‌المللی زیادی دیده ‌می‌شود. رمزی به دلیل استعداد و کاریزمایی که در زمان ارائه دارد، همچنین بخاطر خلق‌وخوی گرم و صمیمی‌اش، طرف‌داران بسیاری را جذب کرده است. شاید بتوان گفت گوردون رمزی معروف‌ترین آشپز بین‌المللی است.

شاید کمتر درباره زندگی گوردون خارج از شغل آشپزی بدانید. او در سال 2006 توسط ملکه به‌عنوان افسر سفارشی امپراتوری انگلیس منصوب شد. سرآشپز رمزی دارای کمربند مشکی کاراته است، عاشق دوچرخه‌سواری و ورزش تناسب‌اندام است. برخی از طرف‌دارانش به دلیل گستردگی فعالیت‌هایی که دارد او را آقای همه کاره خطاب می‌کنند.

اگر می‌خواهید آشپزی را از زبان سرآشپز گوردون یاد بگیرید، می‌توانید در سایت MasterClass کلاس‌های آنلاین آشپزی او را مشاهده کنید. اما اگر آشپزی را بیشتر به عنوان تفریح دنبال می‌کنید شاید دیدن نمایش تلوزیونی MasterChef برای شما جذاب‌تر باشد. برای آشنایی با فعالیت‌های مختلف شف گوردون رمزی پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت او gordonramsay.com سری بزنید.


سرآشپز گای فیری

گای فیری

بر اساس اعداد و ارقامی که از نتایج گوگل به‌دست‌آمده است، سرآشپز گای فیری جزو معروف‌ترین آشپزهای دنیا قرار دارد. فیری به‌عنوان کارشناس آشپزی در تلویزیون فعالیت داشته است و برنده جایزه‌ امی است. از برنامه‌های تلویزیونی که سرآشپز گای فیری در آن‌ها اجرا داشته است می‌توانیم به لیست زیر اشاره کنیم:

  • Guy's Big Bite
  • Drive-ins and Dives
  • Minute to Win It & Diners

گای فیری به‌غیراز فعالیت‌هایش در تلویزیون 14 کتاب دیگر هم دارد و بر اساس برخی از آمارها صاحب بیش از 70 رستوران و 14 برند است.

بر اساس قرارداد 80 میلیون دلاری آقای فیری برای یک پروژه آشپزی در سال 2021، او به یکی از پردرآمدترین افراد در زمینه آشپزی تبدیل شد.


سرآشپز مایکل کینز

مایکل کینز

بر اساس آماری از گوگل، سومین آشپز معروف دنیا سرآشپز مایکل کینز است. او اهل انگلستان است و در سطح کشور بریتانیا دارای طرفداران بی‌شماری است.

سرآشپز مایکل کینز در سال 2017 هتل/رستوران Lympstone Manor را افتتاح کرد. او 3 سال از وقت خود را برای گسترش این کسب‌وکار صرف کرد و در حال حاضر صاحب یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های رستورانی دنیا است. هر سال تعداد زیادی از مردم دنیا از سرتاسر جهان به لیمپستون منر می‌روند.

نکته‌ی جالبی که در مورد آقای مایکل کینز وجود دارد این است که او بر اثر تصادفی شدید در سال 1994 یک‌دست خود را از دست‌داد. او تمام این توانایی‌های آشپزی را صرفاً با یک‌دست انجام می‌دهد.


سرآشپز جیمی الیور

جیمی الیور

سرآشپز جیمی الیور به‌غیراز فعالیت در صنعت غذا، در صنعت سینما نیز فعالیت دارد. جیمی الیور تا به حال در چند مجموعه سریال و فیلم سینمایی با محوریت آشپزی ایفای نقش کرده است.

جیمی الیور هم مثل مایکل کینز اهل کشور انگلستان است. سرآشپز الیور به آرامش خود در زمان غذا درست‌کردن مشهور است. او در زمینه خلق کردن غذاهای مدرن مهارت ویژه‌ای دارد. سرآشپز جیمی الیور در انگلیس به‌عنوان دومین نویسنده پرفروش هم شناخته می‌شود.


سرآشپز بابی فلی

بابی فلی

سرآشپز بابی فلی آشپز معروف بعدی در این لیست است، او یک آشپز آمریکایی و صاحب چندین رستوران در ایالت‌های لاس‌وگاس، نیویورک سیتی، آتلانتیک سیتی است.

آقای بابی فلی هم در صنعت سینما و تلویزیون فعالیت‌هایی دارد. او در چندین فیلم و سریال نقش بازی کرده است و در برنامه‌های تلویزیونی به‌عنوان کارشناس آشپزی حضور داشته است.

بابی فلی مدرک آشپزی بین‌المللی دارد و مدرک خود را از انستیتو آشپزی فرانسوی در نیویورک دریافت کرده است که جز بهترین مجموعه‌های آموزش آشپزی جهان است. شف بابی فلی سابقه فعالیت در بازار سهام آمریکا را هم داشته است.


سرآشپز گیا دی لارینتس

گیا دی لارینتس

محبوب‌ترین سرآشپز زن در دنیا بر اساس نظرسنجی‌هایی که انجام شده است، سرآشپز گیا دی لارینتس است. او در رم متولد شد و در نیویورک بزرگ شده‌ و سکونت دارد.

گیا دی لارینتس در برنامه‌های Chefography، Behind The Bash، Giadas Weekend Getaways حضور داشته‌است.

او بر اساس فعالیت‌هایی که در راستای آشپزی داشته‌است تا به حال موفق شده‌است سه جایزه‌امی را برای خود کسب کند. سرآشپز دی لارینتس در زمینه نویسندگی کتاب‌های آشپزی هم فعالیت دارد.


سرآشپز ریک استاین

ریک استاین

سرآشپز ریک استاین متولد سال 1947 انگلستان و یکی دیگر از سرآشپزهای مشهور بریتانیایی است. شف ریک استاین 12 رستوران در سرتاسر انگلیس دارد؛ برخی از شعب رستوران‌های او در کشور استرالیا قرار دارد.

شف استاین قبل از رسیدن به این مهارت در آشپزی، فعالیت خود را در جوانی و در یک کلوپ شبانه در انگلیس شروع کرد. اما بر اساس برخی از اتفاق‌ها کلوپ آقای ریک استاین توسط پلیس تعطیل شد. او از مجوز خود برای راه‌اندازی یک رستوران استفاده کرد و به‌این‌ترتیب از ورشکستگی خود جلوگیری کرد.

آقای ریک استاین شبیه اکثر افراد حاضر لیست شف های معروف در برنامه‌های تلویزیونی به‌عنوان کارشناس حضور داشته‌ است و نویسنده چندین کتاب در زمینه آشپزی است.


سرآشپز راشل ری

راشل ری

سرآشپز راشل ری از دیگر بانوان حاضر در لیست سرآشپزان معروف به بیان برخی از عبارات نظیر Oh My Gravy در برنامه های تلویزونی خود شناخته می‌شود.

راشل ری با توجه به محبوبیت و فعالیتی که در برنامه تلویزیونی خود داشته است، توانسته دو جایزه امی را کسب کند و برای چند بار دیگر نامزد این جایزه شود.


سرآشپز ولفگانگ پاک

ولفگانگ پاک

سرآشپز ولفگانگ پاک یک سرآشپز اتریشی است و یکی از مشهورترین سرآشپزهای دنیا است و اسمش در کنار دیگر آشپزهای معروف قرار می‌گیرد. او دوره‌های زیاد و مطرحی را در سطح بین‌الملل طی کرده تا به این درجه از مهارت در آشپزی رسیده است.


سرآشپز آرت اسمیت

سرآشپز آرت اسمیت

بر اساس آمارهای گوگل، سرآشپز آرت اسمیت دهمین آشپز معروف دنیا است. اسمیت در درست‌کردن غذاهای با محوریت ماهی مهارت خاصی دارد. از نکات تمایز سرآشپز آرت اسمیت این است که برای چهره‌های سیاسی و سران کشورها نظیر جرج بوش، باراک اوباما و... آشپزی کرده است.

جمع بندی

در این نوشته از سایت آرسس شف به معرفی 10 مورد از آشپزهای معروف دنیا پرداختیم، همان‌طور که مطالعه کردید این افراد به‌غیراز فعالیت‌های بسیار حرفه‌ای در زمینه آشپزی در برخی دیگر از زمینه‌ها نظیر بازیگری و نویسندگی فعالیت دارند و دارای ستاره های میشلن بسیار زیادی هستند. در صورت علاقه داشتن به حرفه آشپزی می توانید مقاله راهنمای جامع شغل آشپزی را مطالعه کنید.

منبع: chefspencil.com

دوره آموزش آشپزی رستورانی

دوره آموزش آشپزی شف شو، به شما تمامی مهارت های لازم برای سرآشپز شدن را آموزش می دهد،‌ پیشنهاد می شود از این دوره دیدن کنید.

دوره شف شو

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

درباره ما

تیم تحریریه آرسس شف

این مقاله به کوشش تیم تحریریه آرسس‌شف تولید شده است. تیم تحریریه آرسس شف تلاش می‌کند محتوای آشپزی حرفه‌ای را برای فارسی زبانان منتشر کند.

درباره ما بیشتر بدانید

0 دیدگاه

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید