نوشیدنی

طرز تهیه قهوه دالگونا

قهوه دالگونا در سال‌های اخیر بسیار ترند شده و به دلیل بافت فومی و خاص و شکل جذاب طرفداران زیادی پیدا کرده. طرز تهیه آن بسیار ساده و سریع است و فقط 3 ماده اولیه لازم دارد. در ادامه طرز تهیه آن را ببینید.

مواد اولیه مورد نیاز

  • شکر سفید 4 قاشق غذاخوری
  • پودر نسکافه 4 قاشق غذاخوری
  • آب جوش 4 قاشق غذاخوری
  • شیر 1 پیمانه

قهوه د‌الگونا، یک نوشیدنی سرد کافئینی است که دارای بافت فومی و خامه­‌ای شکل است. دالگونا را می‌توان طبق سلیقه بصورت سرد یا گرم سرو کرد. قهوه دالگونا به دلیل تفاوت در بافت و شکل آن بسیار لذیذ و محبوب است. این قهوه تنها 3 ماده اولیه دارد. طرز تهیه قهوه دالگونا بسیار ساده و آسان است و در کمتر از 10 دقیقه آماده می‌شود. در ادامه مطلب در سایت آرسس شف طرز تهیه دالگونا با نسکافه را می‌بینیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه قهوه دالگونا
طرز تهیه دالگونا
قهوه دالگونا

مواد لازم برای تهیه قهوه د‌الگونا

  • شکر سفید ۴ قاشق غذاخوری
  • پودر نسکافه ۴ قاشق غذاخوری
  • آب جوش ۴ قاشق غذاخوری
  • شیر ۱ پیمانه

طرز تهیه قهوه دالگونا با نسکافه

  1. شکر، نسکافه و آب جوش را مخلوط می‌کنیم:
    در یک ظرف شکر، پودر نسکافه و آب جوش را مخلوط می‌کنیم. سپس با همزن برقی یا دستی به مدت ۱۰ دقیقه هم می‌زنیم تا پوک شود و فرم پفکی بگیرد. (با همزن برقی زمان کم‌تری می‌برد)
  2. فوم نسکافه را به شیر اضافه می‌کنیم:
    شیر گرم یا سرد را به دلخواه، به اندازه دو سوم لیوان مورد نظر می‌ریزیم و با قاشق فوم نسکافه را به آن اضافه می‌کنیم. اگر می‌خواستید قهوه را سرد سرو کنید درون شیر چند تکه یخ بیندازید.
  3. دالگونا را تزیین و سرو می‌کنیم:
    می‌توانیم با پودر دارچین یا نسکافه دالگونا را تزیین و سرو کنیم.

نکته: مقدار شکر، نسکافه و آب جوش باید دقیقا یکسان باشند. اگر نسبت ترکیب بهم بخورد فوم دیرتر شکل می‌گیرد یا بافت مناسب را پیدا نمی‌کند.

طرز تهیه قهوه دالگونا
طرز تهیه دالگونا
قهوه دالگونا

قهوه دالگونا بسته به سلیقه به صورت سرد یا گرم سرو می‌­شود. این نوشیدنی کافئینی و خوشمزه از ترکیب شیر، شکر و قهوه یا نسکافه تهیه می­‌شود. بافت خامه‌­ای شکل و فومی نسکافه در این نوشیدنی بسیار محبوب است. شما می‌توانید در وبلاگ آرسس کوک به صورت رایگان دستور پخت انواع مختلف پیش غذا، وعده اصلی، دسر و سالاد، نوشیدنی و... را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط را بخوانید

اگر به طرز تهیه انواع نوشیدنی علاقه داریدمی‌توانید طرز تهیه آفوگاتو، طرز تهیه آیس کافی پرتقالی، طرز تهیه کاپوچینو خانگی، همه چیز درباره قهوه، طرز تهیه چای ماسالا با شیر در خانه، طرز تهیه چای کرک عربی، انواع دمنوش (بررسی 25 دمنوش محبوب و خواص آن‌ها)، بهترین دمنوش‌ها برای نفخ شکم، دمنوش برای سرماخوردگی، خواص دمنوش نعناع، خواص دمنوش بابونه، خواص دمنوش آویشن، خواص دمنوش به لیمو، خواص دمنوش رازیانه، خواص دمنوش به، خواص دمنوش پونه، دمنوش دارچین، دمنوش رزماری، معرفی انواع چای و خواص آن را هم بخوانید.

آموزش‌های ویدیویی بیشتر در اینستاگرام

پیشنهاد می‌کنیم پیج اینستاگرام آرسس کوک را دنبال کنید. در این پیج آموزش کوتاه و آسان انواع کیک، شیرینی، غذا، دسر، نوشیدنی و... وجود دارد که می‌توانید درست کنید و لذت ببرید. شما هم به جمع ما بپیوندید تا در کنار هم آشپزی را آسان یاد بگیریم.

مقالات آشپزی

مطالب آشپزی جدیدی به صورت روزانه در این وبلاگ در حال انتشار است که پیشنهاد می‌کنیم از صفحه وبلاگ آن را پیگیری کنید. اگر به بررسی روزانه وبلاگ آشپزی آرسس شف علاقه ندارید، می‌توانید در خبرنامه ایمیلی ما عضو شوید تا خلاصه‌ای از این مقالات را برای شما ایمیل کنیم.

دوره‌های آنلاین آشپزی

برای بررسی بیشتر دوره‌های آنلاین آشپزی آموزشگاه آرسس شف شامل آشپزی ملل، فست فود، آشپزی تخصصی، غذای سنتی و... می‌توانید وارد صفحه زیر شوید.

مشاهده دوره‌ها

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

درباره ما

تیم تحریریه آرسس شف

این مقاله به کوشش تیم تحریریه آرسس‌شف تولید شده است. تیم تحریریه آرسس شف تلاش می‌کند محتوای آشپزی حرفه‌ای را برای فارسی زبانان منتشر کند.

درباره ما بیشتر بدانید

2 دیدگاه

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید

همه چیز درباره قهوه | راهنمای جامع معرفی، انتخاب و دم کردن قهوه | آرسس شف

۱۶ فروردین ۱۴۰۲ , 01:48

[…] طرز تهیه انواع نوشیدنی علاقه داریدمی‌توانید طرز تهیه قهوه دالگونا، طرز تهیه آفوگاتو، طرز تهیه کاپوچینو خانگی، طرز […]

آفوگاتو ☕️| طرز تهیه آفوگاتو 10 ثانیه‌ای | آرسس شف

۲۷ دی ۱۴۰۱ , 17:19

[…] طرز تهیه انواع نوشیدنی علاقه داریدمی‌توانید طرز تهیه قهوه دالگونا، طرز تهیه آیس کافی پرتقالی، طرز تهیه کاپوچینو […]